بازخورد طراحی سایت کدنویسی شده
ارائه بازخورد در مورد کار طراح وب یا آژانس طراحی شما می تواند یک چشم انداز دلهره آور باشد. هدف از بازخورد این است که اطمینان حاصل شود که طراحی وب به نتیجه مناسب می رسد و در عین حال رابطه مشتری/طراح خوبی را حفظ می کند. با این اوصاف، ما درک می کنیم که دانستن اینکه چه نوع بازخوردی باید ارائه شود، می تواند دشوار باشد، به خصوص اگر به شما گفته نشده است که به دنبال چه چیزی باشید.
در مورد ما، به نفع ماست که طرحهایی تولید کنیم که به مشتری ما در دستیابی به اهداف خود کمک کند، بنابراین از بازخورد کار خود استقبال میکنیم که میتواند به اطمینان از نتیجه درست کمک کند. با این حال،قیمت طراحی سایت کدنویسی چند اصل راهنما وجود دارد که تضمین میکند بازخورد و نظراتی که ارائه میکنید سازنده هستند و مانع بهرهوری نمیشوند.
عینیت
البته غیرممکن است که هنگام بررسی طرح های وب کاملاً عینی باشید. سوبژکتیویته چیزی است که ما را فردی می کند و بنابراین ترجیحات شخصی موظف است در بازخورد نقش داشته باشد. اما مهم است که تمام تلاش خود را برای کنار گذاشتن ترجیحات شخصی برای خیر پروژه انجام دهید زیرا علیرغم منطقی بودن، ذهنیت عملی نیست.
طراحان ویژگی هایی مانند فونت و رنگ و غیره را بر اساس ترجیح شخصی خود انتخاب نمی کنند، بلکه این عناصر در نتیجه تحلیل عمیق برند و بازار انتخاب می شوند. به عنوان مثال، اگر یک طراح رنگ آبی را انتخاب کرده باشد، احتمالاً این کار را برای دلالت بر اعتماد و صداقت انجام داده است، که به اعتقاد آنها ویژگی هایی است که به بهترین وجه نشان دهنده برند است. اگر احساسات منفی مرتبط با آن رنگ دارید، پس به خاطر مخاطب یا برندتان صحبت نمی کنید، بلکه برای خودتان صحبت می کنید.
این بدان معنا نیست که نباید در مورد عناصر طراحی وب که دوست ندارید بازخورد بدهید. تنها چیزی که پیشنهاد می کنیم این است که وقتی این کار را انجام می دهید، انتقاد باید به دلیل تصمیم گیری باشد، نه صرفاً نتیجه بصری.
سعی کنید تعداد افرادی که مسئول ارائه بازخورد در مورد طراحی های وب هستند را محدود کنید. در حالت ایده آل، تنها تعداد کمی از افراد باید در پروژه مشارکت داشته باشند تا از بازخورد عملی تر اطمینان حاصل شود. هنگام ارزیابی کار طراحان، همیشه این وسوسه وجود دارد که آن را با همه افراد شرکت به اشتراک بگذارید و دیدگاهی کلی را از هر چه بیشتر افراد ممکن دریافت کنید. با این حال، بعید است که این کمک کند.
باز کردن بستر برای انتقاد کلی، سیل نظرات ذهنی را به همراه خواهد داشت که معمولاً با یکدیگر در تضاد هستند یا نتیجه معکوس خواهند داشت. این مقدار بازخورد نه تنها برای مرتب کردن و سازماندهی زمان می برد، بلکه بعید است که انتقاد سازنده ای به طراحان ارائه دهد.
سعی کنید مجموعه افرادی که در فرآیند بازخورد قرار می گیرند کوچک نگه دارید و مطمئن شوید که از ابتدا پیشرفت پروژه را دنبال کرده اند. بازخورد باید از طرف کسانی باشد که درک می کنند که طراحی در تلاش است چه چیزی را به تصویر بکشد تا بتوانند نظرات متنی ارائه دهند.
با تیم خود ارتباط برقرار کنید
هنگامی که گروه خود را دارید، مهم است که از نزدیک با آنها کار کنید. قبل از برقراری ارتباط با طراحان، بازخوردها باید ادغام شوند و هر گونه اختلافات داخلی برطرف شود. طراحان به شما نیاز دارند که به عنوان یک شرکت - به جای یک گروه از افراد - پاسخ دهید تا بازخورد شما منسجم و تعیین کننده باشد.
تجویزی نباشید
بسیار طبیعی است که بخواهید هنگام ارائه بازخورد، توصیه های خاصی در مورد یک طرح ارائه دهید، اما در واقع بسیار سازنده تر است که به چیزی اشاره کنید که با آن موافق نیستید و توضیح دهید که چه چیزی را در آن دوست ندارید. این به طراحان این فرصت را می دهد تا به روشی به مشکل رسیدگی کنند که به طور خاص آنچه را که می خواهید انجام دهید هدف قرار دهد.
- ۰۲/۰۶/۲۵